Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

6 Nis 2016

Mevsim Portakal Çiçekleri

Bazen diyorum ki, duygularında fotoğraflarını çekebilsek keşke. Şimdi insan zorlanmaz mı , ciğerlerine dolan bu kokunun vermiş olduğu tarifsiz mutluluğu anlatırken. Adana’nın en güzel zamanıdır, en güzel mevsimidir ilkbahar... ve doğanın hediyesidir bu güzel memlekete portakal çiçekleri. Sabahın ilk saatleri ve akşamın ilk saatleri bu kokuyu duymanız için en güzel saatlerdir ve mutluluk garantilidir. İnsana güzergah değiştirtir. Mesela benim gibi işe giderken yolunuzun üzerinde yeterince bu kokuyu yaşayabileceğiniz ağaç yoksa , yolunuzu değiştirir gerekirse uzatır yine de bu mutluluğun doyumunu yaşarsınız. Bu kadar zor mudur ki mutluluğun peşinden gitmek , onu yaratmak veya değerlendirmek. Değildir , basittir... Benim hayatım bu anları değerlendirmek ve yaşamak üzerine kurulu, basit yani...
Narenciye ağaçları şehrin içerisindedir buralarda, narenciye bahçesindeymişçesine yol alırsınız. Böylece bu çiçek kokularını şehrin içerisinde günlük hayatınızda yaşarsınız. Bahardaki bu mutluluk, bu çiçek ve koku sarhoşluğu kışın yerini turuncu renginin görselliğine bırakır. Ağaçların üzeri olabildiğine turunç meyvesiyle dolu olur ve toplamak serbesttir :) Bu meyvenin suyu ayrı bir şifadır , kabukları ayrı bir lezzet.  Kabuklarından nefis bir reçel yapabilirsiniz, bu yıl ilk kez denedim ve gayet başarılı oldum J Bunu başka bir yazı konusu olarak paylaşırım.
Bu güzelliklerden konuştuktan sonra karnavalımızdan bahsetmeden edemeyeceğim.Son dört yıldır mevsimin en güzel zamanı , taçlanarak karnavala dönüştü Adana’da . Muhteşem bir karnaval yaşanıyor , sokaklar şenleniyor. Türkiye’nin ilk ve tek karnavalı evet benim memleketimde yaşanıyor J Gece gündüz insanların sokakta maskeleriyle kostumleriyle delice eğlendiği zamanlar . Eğlenceyle birlikte kültür akımınında yaşandığı , dört bir yandan ünlülerin ve sanatçıların şehrimize konuk olduğu zamanlar da ayrıca. Bu en güzel , en özel zamanlarımız; ülkemizin yaşadığı sancılı dönemlerden , hepimizin can  güvenliğimiz için endişelendiğinden ötürü biraz bertaraf  oldu. Bir çok aktivite iptal edildi. Oysaki ne güzeldi hiçbir şey düşünmeden , güven içinde gülüp eğlenebilmek... İnsanlar yinede bu ruhu kaybetmemeye kararlı çok şükür ! İnsanlarımız sokaklarda , bu güzel kokunun hapsinde , çiçeklerin altında... Daha da coşkuyla yaşanacak nice güzel karnavallarımız , bu eşsiz portakal çiçeklerinin mevsiminin tadını çıkartacağımız nice zamanlarımız olsun inşallah...


Bu yazının şarkısıda Yeni Türkü’den olsun ‘’ Bahar Şarkısı ‘’

4 yorum:

  1. Güzel dileklerinize, dualarınıza amin. Hem de her yürekten. Memleket olayı başka gerçekten ama ben turunç reçeline takıldım. benim izini sürdüğüm bir lezzet. Annem çok güzel yapardı, lezzeti ipr dizilmesi, sunumu . Turunç bulursam yapmak istiyorum, tarifinizi de bekliyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için, ahh keşke daha önce turunç zamanı geçmeden yazsaymışım. En kısa zamanda paylaşacağım , bende kayınvalidemin ve kendi tarifimi harmanlayarak yaptım. Turunç mevsiminde adresinizi verirseniz size seve seve kargolarım ya da reçelimi paylaşabilirim :)

      Sil
  2. Portakal, mandalina çok severim. Malesef ağaçlarıyla yakinen tanışamadık. Eminim ki çok güzel kokuyorlardır.

    YanıtlaSil
  3. Cok guzel kokuyorlar, keske duygulari fotograflayabilsek ya da kelimelerle tam olarak gercegi anlatabilsek, belki bir nebze daha iyi ifade edebilirdim

    YanıtlaSil