Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

5 Oca 2017

‘ Mina ‘ Senin İsmine İthafen Kızım

Yıllar önce bir kitap okudum. En sevdiğim türlerden , otobiyografi. Okudukça okuyasım geldi. Bu yazarın bu türde okuduğum ikinci kitabıydı. Ne kadar gönlü geniş, ne güzel demiş, ne iyi etmiş, ne güzel gezmiş diye diye okudum. İçimden şöyle bir şey geçirdim. Net olarak hatırlıyorum :’’ Böylesi yaşamak artık bana uzak mı ? bu özgür, umursamaz ruh doğarken mi gelmeliydi benimle yoksa bu hayatı daha önceden mi seçmeliydim. Eğer ben yapamasam bile , bir gün kızım olursa istediği hayatı seçsin, ben onun yanında olacağım. ‘’ Hangi ruh haliydi bunu bana düşündürten bilmem ; ama böyle söylemiştim işte kendi kendime. Bir de ilginçtir ki , bu ismi yazarın ismiyle birlikte ilk kez duyuyordum ve içimden sürekli tekrarladım. Mina , Mina, Mina... Bir kızım olsa bu isim nasıl olurdu acaba.( Kim düşünmez ki böyle şeyleri ?) Bu kitaplar : İng. Edeb.Prof. Mina Urgan’ın Bir Dinozorun Anıları , Bir Dinozorun Gezileri.
Bu kitapları okuduktan nice sonraları canımda seni taşıdığımı öğrendim. Sonra cinsiyetini. Sana yakışacak, seninle bir bütün olacak bir isim bulmak gerekirdi sana. Hem manevi , hem de pek güzel anlamı ya da anlamları olan bir isim. Bir dünya ismi olsun bir de. (Yine okuduğum bir kitaptan bir isim vardı aklımda esasen; ama sana Mina yakıştı işte ) Daha önce içimden tekrarladığım isim aklıma düştü: Mina. Daha önce anlamlarına bakmamıştım. Baktım, baktım ki ne göreyim.
Cam demekmiş , camın ana maddesiymiş. Camın berraklığını, saydamlığını , netliğini  pürüzsüzlüğünü alsın dedim kızım.
Sonra baktım liman demekmiş. Allah’ım dedim, ömrümün sonuna kadar; canımı, ruhumu, yüreğimi bu kıza, bu limana demirleyeceğim dedim.
Gökyüzü demekti. İşte dedim, sonsuzluğun parçasını taşıyorum içimde. Benim gözümün gördüğü gökyüzü,benim sonsuzluğum, sonsuzluğa olan inancımın parçası olsun dedim.
Değerli, kıymetli demekti. Benim daha kıymetlim olabilir miydi artık ?
Ve de iki ayrı dilde , iki ayrı coğrafyada Aşk demekti. Aşkın en somut halisin işte, aşkın en gerçeği.
Mina... Kutsal topraklarda bir yerin adıydın. Benim kutsalım.
İşte bunların hepsi ; ama hepsi hatta milyon kere fazlası sendin !
Mina , ömrümün başka boyutu , başka hali. Adınla yaşa. Öyle uzun, öyle güzel yaşa ki bilmem bir kaç neslini görebilesin.
İyi ki geldin özüm.

(Hangi anne evladına aşık değildir ki ? Bu yazıyı 28.09.16 da bir gece yarısı yazdım)

2 yorum:

  1. Sevgili Elif hanım sebebini bilemiyorum ama 100 blogdan fazla blogu kaybettim şimdilerde bulduklarımı tabiri caizse sarılırcasına kaçırmamak istiyorum,sizi tekrar izlemeye aldım inşallah kaybetmem bir daha bulmama da blogumda bıraktığınız bir yorum sebep oldu çok da güzel oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgi Hanim, tekrar kavusmak ne guzel! Bu sayfa sizin yetenekli dokunuslarinizin eseri. Tekrar tekrar tesekkurler. Sevgiyle kucaklarim

      Sil