Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

26 Ara 2016

Yeni Yıl Kararları - Dilekleri


Yeni yıl ruhunu çok severim. Adı üstünde ‘yeni’ yıl. Başlangıç , başlangıçlar güzeldir. Yeni adımlar , dilekler… Evrene mesaj yollamak varsa (ki buna kesinlikle inanıyorum) bu da bir dileme , isteme şeklidir. Yürekten istenen her şey gerçekleşiyor. Yeter ki iste…
Ama bu yıl fark ettim ki bazı şeyleri kendim için yanlış yönlendiriyorum, motivasyon sağlarken kendime yük bindiriyorum.
Uzunca bir zaman , yeni yıla girerken yeni kararlar aldım, yeni dileklerde bulundum ve hep bir yeni yıl listesi yaptım. Hatta aldığım kararlar ve dileklerimin listesinin yanına yetinmeyip bir de yeni yılda vazgeçtiklerimin ya da vazgeçmek, geride bırakmak istediklerimin listesini yaptım. Yaptım , yaptım , yaptım… Çoğu listem hala duruyor, bakıyorum arada bir. Bazılarını uygulamışım bazılarını unutup gitmişim. İnkar edemem kabul olmuş pek çok dileğim saklı içlerinde.
Bu yazı vesilesiyle yeni bir liste yapıyorum şimdi kendime :

Yavaşla ve farkında ol. Yavaşla ki anın farkında ol. Pek çok güzellik anda, hatta mutluluk da anda. Yeter ki farkında ol, gör.
Ailene , sevdiklerine sarıl . Aile her şeydir. Huzur oradadır. Yaşam oradadır.
Sağlığına , bedenine dikkat et. Yaşamını sürdürdüğün yegane yer , bedenindir.
Ruhunu besle. Sevdiğin şeyleri yap. Her gün müzik dinle , kitap oku , dinlen, hobi edin. Seni her ne besliyorsa onu yap.
Seyahat et. Çok bütçen yoksa , hayatındaki gereksiz harcamalarla vedalaş. Tahmin ettiğinden fazla bütçen olduğunu göreceksin.
Özentilikten, sahtelikten uzaklaş. Seni mutlu etmeyen bir yerde durma. Samimiyetine inanmadığın insanlarla olma. Zaman çok kıymetli.
Üret. Ne olursa olsun , üret. Ve mutlaka sürdür. Çünkü sen sürdürmeye devam ettikçe mutlaka varacağı bir yolu olur her şeyin. Sen yeter ki üret ve bunu sürdür.
İnsanları dinle ; ama çok da kapılma. Haksız eleştiri çoktur, içinden geçenler , ilk hissettiğin çoğunlukla doğrudur. İç sesine kulak ver. Kendini iyi dinle.
Sadeleş. Sadeleşmek güzeldir, netliktir, dinlenmektir, huzurdur, özgürlüktür. Bilincinin yerine geldiğini, gözünün, kalbinin açıldığını, hafiflediğini fark edeceksin.
Şükrün artsın. Bu hayat , sahip oldukların birer nimettir. Bunların farkında ol ve sana bu güzellikleri verene teşekkür et , her daim… Güzelliklerinin arttığını göreceksin.
Hayatındaki bütün fazlalıklardan kurtul. Fazla eşya sadece zaman kaybı ve nakit demek. İhtiyacın olmayan o kadar çok şey var ki evinde , hepsini ele. İhtiyaç sahiplerine ver. Paylaşmak güzeldir.( Bu işlemi kışa girerken yaptım çok da hafifledim, yolum uzun bu konuda)
Zarafete önem ver. Bu taşıyabileceğin en güzel mücevherdir.
Çok gürültülü, samimiyetsiz, kıymet bilmeyen, kendi olmayı başaramamış, etiket düşkünü, hep bir özentinin peşinde koşan insanlardan uzak dur. ( Bu bir genellemedir, hayatımızda bunun gibi en az bir özelliği ya da daha fazlasını içeren bir insana rast gelmişizdir.)
Gerçek dostlarının kıymetini bil. Beraber geçirdiğiniz zamana saygı duy ve gerçekliğine inandığın insanlar için mücadele et.
Kendini yorma , üzme. Kendini sev. Çok sev. Kendini sevdiğin , kendine kıymet verdiğin zaman dünyanın nasıl da değiştiğini göreceksin. Dünya seni saygı ve sevgiyle selamlayacaktır.
Enerjini, gülüşünü, espiri yeteneğini kaybetme. Eğlenceli olmak güzeldir.
Kulak ardı etmeyi öğren. Çok da fazla takılma. Zaman en güzel şey.
Bunlar benim , yeni yılda kendimle ilgili temennilerim. Çok şey var ; ama özü budur benim için.

Herkes için , dünya için , güzel ülkemiz için barış ve huzurla… 2017 

2 yorum:

  1. Üret, sürdür ve ele. Bu soğuk kış günlerinde gerçekten sıcak ve samimi dilekler... aslinda hepimiz aynı dileklerin peşinden koşan insanlarız. Farkındalık; bazilarimiz sahip olduklarimizin farkında, bazılarımız da bunun farkinda olmadan yeniden diliyoruz, bekliyoruz. Yeni yıl herkes için güzel bir başlangıç olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Destegin. Senin destegin... her an , hep yanimda olusun. Bin kez tesekkurlerimle,sukrumle🙏🏻 Iyi ki farkindayiz, daha cok farkinda olalim. Askla, sevgiyle, muhabbetle

      Sil